Type

Database

Creator

Date

Thumbnail

Search results

4 records were found.

A Internet é, hoje em dia, uma realidade inquestionável que tem vindo a provocar mudanças rápidas e significativas em quase todos os sectores da nossa sociedade. De facto, a possibilidade de aceder e trocar informação de uma forma rápida e global tem vindo a provocar mudanças significativas na forma como vivemos e como trabalhamos.
Em Outubro de 1996 o Ministério da Educação lançou o programa Nónio, século XXI. Reflectindo uma preocupação sobre a integração das Tecnologias da Informação e Comunicação nas Escolas, este programa, através de uma série de medidas, visa uma intervenção no sistema educativo, impulsionadora de novas práticas, onde o papel das Tecnologias da Informação e Comunicação seja (re)equacionado. Terminado o projecto Minerva no início da década de 90, primeiro esforço desenvolvido pelo Ministério da Educação neste contexto, as profundas mutações tecnológicas da viragem do século reclamavam a concretização de outras medidas.
Mobile technologies can facilitate collaboration and knowledge creation in diverse educational contexts, enabling children to become actors in participation processes all around the world. Based on the lessons learned in various research projects, this chapter argues that adding spatial and sensory information augments the affordances of mobile world exploration by primary school children. This chapter starts by introducing a framework that relates technology, education, society and environment and by analysing the significance of space and senses in children’s literacy and mobile learning applications. It goes on to examine the advances in ICT for the development of multisensory georeferenced exploration and communication activities in the context of collaborative learning. The experience of the SchoolSenses@Internet project that deve...
Want to know more?If you want to know more about this cutting edge product, or schedule a demonstration on your own organisation, please feel free to contact us or read the available documentation at http://www.keep.pt/produtos/retrievo/?lang=en