Type

Database

Creator

Date

Thumbnail

Search results

2 records were found.

Este trabalho tem como pretensão, compreender quais os objectivos que levam as empresas a patrocinar o futebol em Portugal. O estudo versa os temas relacionados com as associações de marca entre patrocinador e patrocinado, assim como as modalidades de activação dos patrocínios. Desta forma, escolhemos estudar o clube desportivo Sport Lisboa e Benfica porque, embora a falta de resultados verificada nos últimos anos seja uma realidade, continua a manter uma forte ligação com as principais marcas patrocinadoras do futebol português. As empresas seleccionadas estão cotadas entre as maiores empresas patrocinadoras do futebol em Portugal e são também as empresas de maior destaque entre as que patrocinam o Sport Lisboa e Benfica. A Portugal Telecom, através das marcas TMN e MEO, a Sociedade Central de Cervejas e Bebidas, através da marca Sagr...
The goal of this paper is to understand the reasons why enterprises are sponsors of the football in Portugal. The paper analyses the links between the sponsor brand and the sponsored, as well as the way this link is developed. We decided to study the football club Sport Lisboa e Benfica because it still has a strong link with the main brand sponsors of the Portuguese football, although the lack of good results in the last years. The selected enterprises are considered as the biggest sponsors in the Portuguese football and they are also the biggest contribution of sponsorship for the Sport Lisboa e Benfica. They are Portugal Telecom, through TMN and MEO; the Sociedade Central de Cervejas e Bebidas, through Sagres; and Coca-Cola; their names are in the bleachers of the Stadium. The Caixa Geral de Depósitos is the official sponsor of ...
Want to know more?If you want to know more about this cutting edge product, or schedule a demonstration on your own organisation, please feel free to contact us or read the available documentation at http://www.keep.pt/produtos/retrievo/?lang=en